خانه رویداد

واکسیناسیون آنفلوانزا و پاپیلوما ویروس در کودکان

واکسیناسیون آنفلوانزا و پاپیلوما ویروس در کودکان

اشتراک گذاری

یکی از واکسن‌های مهم و مورد نیاز برای کودکان، واکسن آنفلوانزاست که برای پیشگیری از این بیماری دریافت می‌شود. در این مطلب به شکل کامل با این واکسن و موارد مربوط به آن در بچه‌ها آشنا خواهید شد.پزشکان، تزریق سالانۀ واکسن آنفلوانزا را به همگان و از جمله نوزادانی که حداقل شش ماهه هستند توصیه می‌کنند. اما کودکان کوچک‌تر از شش ماه،‌ شرایط لازم برای دریافت واکسن را ندارند.

اگر واکسن را در اول فصل پاییز و اواخر شهریور ماه ‌بزنید،‌ اثربخشی آن بیشتر می‌شود. پس از تزریق واکسن،‌ حدود دو هفته زمان می‌برد تا بدن پادتن بیماری را بسازد و دریافت زودتر ‌واکسن،‌ فرصت کافی برای ایمن‌سازی بدن قبل از شروع واقعی فصل آنفلوانزا یعنی تقریباً از آبان تا اردیبهشت ماه را فراهم می‌کند. اما اگر فرزندتان در طول زمستان شش ماهه می‌شود،‌ زدن واکسن در دی ماه یا بهمن ماه هم دیر نیست.

واکسیناسیون HPV برای همه کودکان (دختران و پسران) در سن ۱۱ تا ۱۲ سالگی توصیه می شود.

همه افراد به واکسیناسیون HPV احتیاج دارند ، زیرا در برابر عفونت‌های ویروس HPV که می تواند بعدها در زندگی باعث ایجاد سرطان شوند ، محافظت می شوند.

توصیه شده است که کودکان ۱۱ تا ۱۲ ساله دو دوز واکسن با فاصله ۶ تا ۱۲ ماه دریافت کنند. اولین دوز به طور معمول در سن ۱۱-۱۲ سالگی توصیه می شود.

این روند را می توان در سن ۹ سالگی هم شروع کرد. اگر واکسیناسیون از ۹ سالگی یا از ۱۴ سالگی شروع شود ، فقط زدن دو دوز توصیه می‌شود.

در این وبینار جناب آقای دکتر محمد رحیم کدیور و سرکار خانم دکتر آناهیتا سنائی دشتی به آشنایی با روش تزریق واکسن آنفلونزا و پاپیلوما ویروس در کودکان می پردازند.

اهداف اختصاصی این وبینار شامل موارد ذیل میباشد:

1- آموزش در مورد ابعاد واکسیناسیون آنفلونزا در کودکان

2- آموزش انواع زگیل ناشی از پاپیلوما ویروس در کودکان و نوجوانان

3- آموزش انواع واکسن آنفلونزا، گروه های هدف و روش های تزریق 

4- آموزش انواع زگیل ناشی از پاپیلوما ویروس در کودکان و نوجوانان 

5- واکسیناسیون (HPV) و روش آن در گروه سنی کودکان و نوجوانان

زمان برگزاری این وبینار: پنج شنبه 13 آبان  1400 میباشد.

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه دارای امتیاز باز آموزی 3 است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی (حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار) ضروری است. از بخش وبینار در سایت IRCME.ir اقدام بفرمایید.

 

  1. این برنامه در ادوبی کانکت برگزار می شود . برای ورد به برنامه باید در ابتدا برنامه را نصب کرده باشید. لینک نصب برنامه در زیر آورده شده است. پس از نصب برنامه میتوانید از لینک کلاس وارد برنامه شوید . در صورتی که قبلا نصب کرده اید فقط وارد کلاس شوید و نصب مجدد  لازم ندارید. 

    دریافت افزونه Adobe Connect 

    دریافت برایWindows

    دریافت برای Android

    دریافت برای MacOS

    دریافت برای IOS

 

لینک کلاس مجازی: به عنوان مهمان وارد شوید. 

http://class1.vu.sums.ac.ir/pediatric

 

 

شروع: پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۳ ۰۹:۰۰

پایان: پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۳ ۱۲:۰۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو برنامه- تماشای آنلاین در آپارات


2 دیدگاه

هما لطفی
هما لطفی

پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

متاسفانه بدلیل کیفیت بد صدا و قطع وصل مداوم قادر به استفاده از مطالب اساتید محترم نشدم

غفورقنبری
غفورقنبری

پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۸

برنامه مفیدبود

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب