خانه رویداد

زردی در دوران نوزادی

زردی در دوران نوزادی

اشتراک گذاری

زردی نوزادان یا هیپربیلی‌روبینمی نوزادی یا ایکتر نوزادی به معنی زرد شدن رنگ پوست نوزادان می‌باشد. تمام نوزادانی که به دنیا می‌آیند، دچار درجاتی از بالا رفتن سطح بیلی روبین خون می‌شوند (یعنی بیش از ۲ میلیگرم بر دسی‌لیتر)، اما تنها نیمی از نوزادان ترم زردی قابل مشاهده پیدا می‌کنند که در سطح بالای ۵ میلی‌گرم بر دسی‌لیتر قابل مشاهده است (در بزرگسالان وقتی بیلی‌روبین به ۲ میلیگرم بر دسی‌لیتر می‌رسد، زردی آشکار می‌گردد). نوزاد ترم در پزشکی به نوزادانی گفته می‌شود که ۳۷ هفته یا بیشتر را در رحم مادر گذرانده باشند. درصد زردی در نوزادان زودرس به ۸۰٪ کل نوزادان می‌رسد.

در این وبینار سرکار خانم دکتر فریبا همتی به آشنایی با مدیریت صحیح زردی نوزادان تازه متولد شده، مراجعه کنندگان سرپایی و بیماران بستری در بیمارستان با بیلیروبین انسفالوپاتی حاد میپردازند.

اهداف اختصاصی این وبینار شامل موارد ذیل میباشد:

1- مدیریت صحیح در نوزادان تازه متولد شده در نرسری

2- مدیریت صحیح زردی خفیف متوسط و زردی طول کشیده در بیماران سرپایی

3-مدیریت صحیح زردی شدی در بیماران با بستری مجدد در بیمارستان

4-تعریف و مدیریت بیل روبین انسفالوپاتی حاد و کرنیکتروس

زمان برگزاری این وبینار: سه شنبه 6 مهرماه 1400 میباشد.

پرسش و پاسخ: 10دقیقه پس از اتمام برنامه 

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش و پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند نظرات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این وبینار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه دارای امتیاز باز آموزی 1.25 است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی (حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار) ضروری است. از بخش وبینار در سایت IRCME.ir اقدام بفرمایید.

این برنامه در سامانه وبینارهای دانشکده علوم پزشکی شیراز (BigBlueBottom) برگزار میشود. برای ورود به برنامه نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و سامانه تحت وب میباشد. بهتر است که عزیزان با کپی کردن لینک سامانه و باز کردن آن از طریق Googl Chrome با وارد کردن نام کد دسترسی pediatirc1 را وارد کنید.

 

 

کد دسترسی: pediatric1 

(لطفا تمام حروف کد دسترسی را با حروف کوچک انگلیسی وارد کنید)

شروع: سه شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۰۹:۰۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو برنامه- تماشای آنلاین در آپارات


0 دیدگاه

تاکنون دیدگاهی برای این موضوع ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید!

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب