خانه رویداد

تازه های بیماری ویلسون در کودکان

تازه های بیماری ویلسون در کودکان

اشتراک گذاری

بیماری ویلسون یک بیماری ارثی نادر است که با تجمع مس در کبد، مغز و سایر اندام های حیاتی بدن مشخص می شود. بیماری ویلسون، همچنین به عنوان دژنراسیون (از بین رفتن) سلول های کبدی و انحطاط پیشرونده عدسی چشم شناخته می شود و در حدود 1 در 30000 نفر در سراسر جهان به آن مبتلا می شوند.

مس نقش مهمی در رشد اعصاب، استخوان ها، کلاژن و ملانین رنگدانه پوست دارد. به طور معمول، مس از راه غذا جدب بدن شده و مقدار اضافی آن از طریق ماده صفراوی دفع می شود. اما در مبتلایان به بیماری ویلسون، مس به درستی دفع نمی شود و در اندام های حیاتی بدن تجمع می یابد. بیماری ویلسون وقتی زود تشخیص داده شود، بیماری قابل درمان است و بسیاری از مبتلایان به این اختلال زندگی عادی دارند.

در این وبینار با همکاری دکتر مژگان زحمتکشان  استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آشنایی هر چه بیشتر همکاران با تازه های بیماری ویلسون در کودکان پرداخته می شود. اهداف اختصاصی این وبینار  پرداختن به موضوعات ذیل است: 

  • آشنایی با تشخیص بیماری ویلسون در کودکان
  •  آشنایی با تست های تشخیصی متداول برای تشخیص بیماری ویلسون در کودکان
  • آشنایی با روش های درمانی بیماری ویلسون در کودکان آشنایی با عوارض داروی بیماری ویلسون در کودکان

پرسش و پاسخ: 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

 

  • این برنامه داری امتیاز بازآموزی 1.25  است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی (حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار) ضروری است. از بخش وبینارها در سایت IRCME.ir  اقدام بفرمایید.

شما برای شرکت در این وبینار نیاز به نصب هیچ برنامه ای ندارید و اگر به هر دلیلی نتوانستید در وبینار تعاملی شرکت بفرمایید همزمان بصورت پخش زنده نیز از طریق آیکون "پخش زنده" در همین آپ (تارنما) اختصاصی اداره کننده وبینارهای انجمن کودکان در دسترس شما خواهد بود.

برای ورود روی لینک زیر کلیک کرده و پس از وارد کردن نام و کد ملی (بصورت ارقام انگلیسی) خود دکمه join  را بزنید و وارد کلاس شوید .در پاسخ به پرسش نحوه حضور، گزینه Microphone را کلیک کنید و زمانی که اکوی صدای خود را شندید کلمه yes را بزنید. ضمنا برای حضور در کلاس، نیاز به نصب هیچ نرم افزار و ثبتنامی نمیباشد. 

کانال ما در آپارات: انجمن متخصصین کودکان فارس 

شروع: سه شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۰۹:۳۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو ارایه دکتر زحمتکشان- ریکورد سرور

لینک آپارات


1 دیدگاه

پریسا کلینی
پریسا کلینی

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

عالی.تشکر

دیدگاه شما

وبینار آنلاین

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب