خانه رویداد

فشارخون کودکان

فشارخون کودکان

اشتراک گذاری

مسئله مهم در مورد نوزادان این است که تعریف فشارخون بالا در آنها یک عدد ثابتی نیست و معمولا جداول خاصی دارند که براساس سن و جثه آنها باید بررسی کنیم که فشارخون طبیعی برای آنها چقدر است. بنابراین وقتی فشارخون نوزاد را اندازه گیری می کنیم صرف اینکه فشارخون نوزاد 11 به روی 8 است به مفهوم خوب بودن فشارخون در تمامی سنین بچه ها و نوزادان نیست.

می توان گفت بیماری های کلیوی می توانند باعث فشارخون بالا شوند و می توانند جزء ناهنجاری های مادرزادی حساب شوند به عنوان مثال نوزاد تک کلیه باشد و یا کلیه هایی نعل اسبی دارد تا بیماری های اکتسابی نوزاد مثل عفونت ادراری یا ورم کلیه و یا بیماری های روماتیسمی که همه می توانند بر روی کلیه اثر بگذارند و به دلیل اینکه کلیه به همراه قلب و عروق فاکتورهای مهمی درایجاد فشارخون طبیعی هستند زمانی که آسیب می بینند می توانند موجب بالا رفتن فشارخون شوند.

در این وبینار، ما به تعریف، کیسهای جدید مرتبط، مانیتورینگ فشارخون، درمان و فشارخون اورژانسی می پردازیم.

اساتید ارایه دهنده این وبینار چند ساعته به ترتیب عبارتند از:

  1. آقای دکتر علی درخشان --> تعاریف جدید فشار خون در کودکان --> از ساعت 9 تا 9:30
  2.  دکتر میترا بصیرت نیا  --> بررسی های اولیه در کودکان مبتلا به پر فشاری خون -->  از ساعت 9:30 الی 10:15
  3. بحث و تبادل نظر -->  از ساعت 10:15 الی 10:30 
  4. دکتر نیما مهدی زادگان  --> روش های نهایی تشخیص  و درمان های دارویی و غیر دارویی در پرفشاری خون کودکان  -- از ساعت 10:30 الی 11:30
  5. دکتر کامبیز کشاورز --> درمان های پر فشاری خون اورژانس --> از ساعت 11:30 الی 12:15

پرسش و پاسخ: 15 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این قسمت از سری جلسات وبینار ما نیز توسط شرکت Nestle مورد حمایت قرار گرفت. 

  • این برنامه داری امتیاز بازآموزی 2.5  است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی (حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار) ضروری است. از بخش وبینارها در سایت IRCME.ir  اقدام بفرمایید.

شما برای شرکت در این وبینار نیاز به نصب هیچ برنامه ای ندارید و اگر به هر دلیلی نتوانستید در وبینار تعاملی شرکت بفرمایید همزمان بصورت پخش زنده نیز از طریق آیکون "پخش زنده" در همین آپ (تارنما) اختصاصی اداره کننده وبینارهای انجمن کودکان در دسترس شما خواهد بود.

برای ورود روی لینک زیر کلیک کرده و پس از وارد کردن نام و کد ملی خود می توانید وارد کلاس شوید .در پاسخ به پرسش نحوه حضور، گزینه Microphone را کلیک کنید و زمانی که اکوی صدای خود را شندید کلمه yes را بزنید. ضمنا برای حضور در کلاس، نیاز به نصب هیچ نرم افزار و ثبتنامی نمیباشد.

 

لینک آپارت Hypertension Emergencies آقای دکتر کشاورز: https://aparat.com/v/9jmDq 

لینک آپارات از ارایه دکتر درخشان: https://aparat.com/v/ivfbS 

لینک آپارات از ارایه دکتر بصیرت نیا: https://aparat.com/v/uncbA 

لینک آپارات از ارایه دکتر مهدی زادگان: https://aparat.com/v/eQ3V6 

شروع: پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ۰۸:۵۰

پایان: پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ۱۲:۳۰


ضمیمه ها

پوستر افقی

پوستر عمودی

ویدیو دکتر کشاورز


2 دیدگاه

حسن صالحی
حسن صالحی

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵

بسیار مفیده

hosein alamdar
hosein alamdar

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵

با سپاس از همکاران عزیز

دیدگاه شما

وبینار علمی

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب