خانه رویداد

آسپیراسیون اجسام خارجی در ریه کودکان

آسپیراسیون اجسام خارجی در ریه کودکان

اشتراک گذاری

آسپیراسیون جسم خارجی ریـوی در کودکـان از علـل غیرشـایع ولـی تهدیدکننـده زنـدگی در آنهـا میباشد و اغلب موارد در کودکان زیر 3 سال اتفاق میافتد. هدف از مطالعه بررسـی انـواع، محـل و علائـم جـسم خـارجی ریوی و شیوع سنی کودکان مبتلا بود. ورود اتفــاقی جــسم خــارجی(آسپیراســیون جــسم خارجی) به دستگاه تنفـسی از دلایـل ناشـایع ولـی خطـرناک مراجعه به اورژانس پزشکی می باشـد. آسپیراسـیون
جسم خـارجی راه هـوا یی مـسئول 6 تـا 7 درصـد مـوارد مرگ ناشی از حوادث در کودکان آمریکایی میباشد و عمده موارد عارضه فوق درکودکان کوچکتر از 3 سال و اکثرا در پسران اتفاق میافتد. اگر چه انواع مختلف اجسام خارجـی و یا تکههای مواد غذایی میتوانند نقش
داشـته باشـند، ولـی مـوارد عمـده آسپیراسـیون ناشـی از تنقلات و یا قطعاتی از مواد غذائی یا میوه ها میباشند.

در این وبینار با همکاری دکتر مصلحی استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نحوه علایم آسپراسیون و مدیریت آن و جدیدترین راهکارها جهت تشیخص ، درمان و عوارض آسیپراسیون جسم خارجی پرداخته می شود.

پرسش و پاسخ: 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این قسمت از سری جلسات وبینار ما نیز توسط شرکت بهستان بهداشت مورد حمایت قرار گرفت. 

  • این برنامه داری امتیاز بازآموزی 1.25  است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی (حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار) ضروری است. از بخش وبینارها در سایت IRCME.ir  اقدام بفرمایید.

شما برای شرکت در این وبینار نیاز به نصب هیچ برنامه ای ندارید و اگر به هر دلیلی نتوانستید در وبینار تعاملی شرکت بفرمایید همزمان بصورت پخش زنده نیز از طریق آیکون "پخش زنده" در همین آپ (تارنما) اختصاصی اداره کننده وبینارهای انجمن کودکان در دسترس شما خواهد بود.

برای ورود روی لینک زیر کلیک کرده و پس از وارد کردن نام و کد ملی خود می توانید وارد کلاس شوید .در پاسخ به پرسش نحوه حضور، گزینه Microphone را کلیک کنید و زمانی که اکوی صدای خود را شندید کلمه yes را بزنید. ضمنا برای حضور در کلاس، نیاز به نصب هیچ نرم افزار و ثبتنامی نمیباشد.

شروع: سه شنبه ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۰۷:۴۰

پایان: سه شنبه ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۰۹:۳۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو کامل ارایه وبینار


2 دیدگاه

اعظم خورشیدی
اعظم خورشیدی

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

کلاس بسیار خوب وکاربردی بود ممنون ازشما واستاد گرامی جناب اقای دکتر مصلحی

حسن صالحی
حسن صالحی

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷

مبحث مورد نیاز متخصصین اطفال می باشد

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب