خانه رویداد

رشد طبیعی و کوتاهی قد

رشد طبیعی و کوتاهی قد

اشتراک گذاری

 امروزه در جهان ٢٢٦ ميليون كودك از رشـد مطلـوب برخوردار نيسـتند . بـرآورد شـده اسـت كـه در حـدود ٦٧ ميليون كودك نسبت وزن به قد پائيني دارند . وزن تقريبـاً ١٨٣ ميليون كودك با سـن آنهـا تناسـب نـدارد . احتمـال مرگ دركودكان كم وزن ٢ تا ٨ برابر بيشتر از احتمال مرگ دركودكاني است كه وزن بهنجاري نسبت به سنشان دارنـد. اندازه گيري وزن و قـد و دور سـر آنـان مـي بايـد جـزء تفكيك ناپذير هر بررسي جسمي باشد. اين پارامترها براي قضاوت در مورد وضعيت تغذيه اي ضروري هسـتند . اگر چه هر كودكي با استعداد خاصي به دنيا مي آيد ولي عوامل محيطي نامساعد مي توانند اين توانائي را ضـعيف يا محدود كنند. افزايش بازده مفيد عمـر انسـان و بهـره مادي و معنوي افراد جامعه از نظر كمّي و كيفي ارتبـاط نزديك با سلامتي تـك تـك افـراد جامعـه دارد. بـا توجه با اينكه رشد پديده اي است كه متغيرهاي زيـادي در تظــاهرات آن دخالــت دارنــد و هــر كــودكي رشــد مخصوص به خود دارد ، با اين حال رشد طبيعي كودكان داراي محدوده معيني است و رشد هركـودك را بايـد در اين حدود طبيعي مورد بررسي و مطالعه قرار داد. از سوی دیگر، هورمون رشد از بخش قدامی غده هیپوفیز آزاد می‌شود. آثار این هورمون باعث افزایش رشد استخوانی در صفحه‌های رشد می‌شود. هورمون رشد در متابولیسم کربوهیدرات‏ها و چربی در بدن نقش دارد. اختلالات ترشح این هورمون با توجه به گسترده بودن آثار آن باعث ابتلا به بیماری‏های مختلفی می‌شود. کمبود هورمون رشد در کودکی باعث «نانیسم» یا کوتولگی می‌شود.

در این وبینار به تازه های علمی در خصوص رشد کودکان با دنبال کردن این اهداف میپردازیم:

  1. بررسی رشد در کودکان
  2. تعریف کوتاه قدی
  3. علل کوتاه قدی در کودکان
  4. چگونگی برخورد با کوتاه قدی کودکان
  5. چگونگی تشخیص کمبود هورمون رشد

این وبینار در تاریخ سه شنبه ۶ آبان ماه 1399 از ساعت ۸ صبح الی9:30 با همکاری انجمن متخصصین کودکان فارس و اساتید گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز  برگزار خواهد شد.

استاد ارائه دهنده این وبینار خانم دکتر کرمی زاده فوق تخصص متابولیسم و غدد کودکان می باشد.  

پرسش و پاسخ: ۱۰ دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان برگزار می شود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش و پاسخ ثبت می شود و اعضای محترم در انتهای برنامه می توانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه نمایش داده می شود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبت نامی وارد کلاس شوید.

  • این برنامه دارای 1.25 امتیاز بازآموزی می باشد. در صورت تمایل به کسب امتیاز ثبت نام در سامانه بازآموزی (سامانه جامع آموزش مداوم کشوری ircme.ir) حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار ضروری است.

شما برای شرکت در این وبینار نیاز به نصب هیچ برنامه ای ندارید و اگر به هر دلیلی نتوانستید در وبینار تعاملی شرکت بفرمایید همزمان بصورت پخش زنده نیز از طریق آیکون "پخش زنده" در همین آپ (تارنما) اختصاصی اداره کننده وبینارهای انجمن کودکان در دسترس شما خواهد بود. 

 

اصلاحیه دکتر کرمی زاده: اسلاید 7

در چهار سالگی وزن دو برابر میشود -------------> در 2 سالگی وزن چهار برابر میشود. 

شروع: سه شنبه ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۰۹:۰۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو کامل ارایه وبینار


گالری تصاویر


5 دیدگاه

حسن صالحی
حسن صالحی

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸

مبحث مورد نیاز اطفال

نورمحمدی
نورمحمدی

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۲

سلام وقت بخیر به دلیل قطع اینترنت در زمان مذکور نتوستم وارد بشم آیا وبینار ضبط شده؟ کجا میشه وبینار و اسلایدها رو دریافتدکرد

حسین حسینی
حسین حسینی ادمین

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳

سلام و وقت بخیر/ اسلاید در همین پست اضافه شد، ویدیو جلسه هم تا ساعاتی دیگر بارگذاری میشود.

مسعود
مسعود

یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶

با سلام و خسته نباشید من امروز وارد سایت شما شدم و دو مورد مشکل رو مشاهده کردم لازم دانستم که اطلاع بدم اول اینکه دو تا برنامه اخیر رو که در صفحه اصلی سایت بارگزاری کردید متاسفانه برنامه رشد طبیعی و کوتاهی قد رو که در صفحه اول سایت بارگزاری کردین تاریخ رو زدین پنجشنبه و حتی در صفحه دوم که بر روی ادامه مطلب کلیک میکنیم توضحیات نوشته پنجشنبه 8 آبان در حالیکه بر روی پوستر اصلی این وبینار تاریخ رو زده سه شنبه 6 آبان و نکته دوم در خصوص راه های ارتباطی که در پایین صفحه گذاشتین ظاهرا هیچکدام کار نمیکه و شما صفحه ای در social media ندارین با تشکر

حمید محمدی
حمید محمدی ادمین

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

تصحیح شد ممنون از توجه شما

دیدگاه شما

وبینار علمی

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب