خانه رویداد

آسفیکسی (ایسکمیک هیپوکسیک انسفالوپاتی نوزادی)

آسفیکسی (ایسکمیک هیپوکسیک انسفالوپاتی نوزادی)

اشتراک گذاری

نئونیتال انسفالوپاتی (انسفالوپاتی نوزادی) به تغییرات رفتاری در نوزادان تازه متولد شده دارای اختلالات عملکرد سیستم اعصاب مرکزی، اطلاق می شود.عامل اصلی این نوع انسفالوپاتی، آسیب ایسکمی ناشی از هیپوکسمی می باشد. آسفیکسی پرینیتال که منجر به انسفالوپاتی می شود، یکی از مشکلات اصلی در نوزادان رسیده می باشد. بزرگترین خطر عوارض این بیماری متوجه کودکان مبتلا به اسیدوز شدید (زیر ۶.۷) و اختلال باز دیسفیسیت بیش از ۲۵ میلی مول بر لیتر می باشد. از این رو، نارسایی مالتی ارگان و آسیب بافتی نیز ممکن است رخ دهند. مانیتور کردن مغزی در بسیاری از مراکز از طریق EEG پیوسته و تقویت شده، می تواند اطلاعات مفید پیش بینی کننده برای یک مراقبت استاندارد در اختیار ما قرار دهد. مطالعات MRI و MRS در زمینه پیش بینی عوارض این بیماری مناسب هستند. اما پروگنوز بیماری وابسته به شدت آسیب بافتی و نوع درمان می باشد. روش درمانی هیپوترمی یک درمان استاندارد برای نوزادان مبتلا به پرینیتال آسفیکسی و انسفالوپاتی همراه آن می باشد که مطالعات اخیر کاهش ۶۵ تا ۴۵ درصدی عوارض این بیماری را گزارش کردند.

در این وبینار به تازه های علمی در خصوص یافته های تصویربرداری تشخیصی و درگیری های نورولوژیک در کودکان و درمان می پردازیم. این وبینار در تاریخ سه شنبه ۲۲ مهر ماه 1399 از ساعت ۸ صبح الی9:30 با همکاری انجمن متخصصین کودکان فارس و اساتید گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز  برگزار خواهد شد.

استاد ارائه دهنده این وبینار خانم دکتر رویا عبودی استادیار طب نوزادی و پیرامون تولد از دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشد.  

پرسش و پاسخ: ۱۰ دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان برگزار می شود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش و پاسخ ثبت می شود و اعضای محترم در انتهای برنامه می توانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه نمایش داده می شود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبت نامی وارد کلاس شوید.

  • این برنامه دارای 1.25 امتیاز بازآموزی می باشد. در صورت تمایل به کسب امتیاز ثبت نام در سامانه بازآموزی (سامانه جامع آموزش مداوم کشوری ircme.ir) حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار ضروری است.

شما برای شرکت در این وبینار نیاز به نصب هیچ برنامه ای ندارید و اگر به هر دلیلی نتوانستید در وبینار تعاملی شرکت بفرمایید همزمان بصورت پخش زنده نیز از طریق آیکون "پخش زنده" در همین آپ (تارنما) اختصاصی اداره کننده وبینارهای انجمن کودکان در دسترس شما خواهد بود. 

شروع: سه شنبه ۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۰۹:۳۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو کامل ارایه وبینار


گالری تصاویر


5 دیدگاه

علی زمانی مقدم
علی زمانی مقدم

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

متاسفانه برنامه قطع شد قرار بود ضبط شده فرستاده شود ولی هنوز اقدام نشده است

حسین حسینی
حسین حسینی ادمین

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸

سلام. تا دقایقی دیگر بارگذاری خواهد شد.

حسین حسینی
حسین حسینی ادمین

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

سلام. آپلود شد.

فرانک تکمیل
فرانک تکمیل

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۲

سلام .چه زمانی برنامه اسفکسی نوزادان در سایت لود می شود؟

حسین حسینی
حسین حسینی ادمین

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

سلام و درود. فایل ویدیو برنامه آپلود شد. از قسمتی که ناقص موند، از استاد عبودی ادامه رو بصورت آفلاین ارایه دادند و ادامه ریکورد وبینار قرار دادم.

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب