خانه رویداد

علایم خارج ریوی 2 کووید/ جلسه ۲

علایم خارج ریوی 2 کووید/ جلسه ۲

اشتراک گذاری

اگرچه کووید 19 بیشتر با پاتولوژیهای تنفسی شناخته میشود، اما این بیماری قادر است علایم خارج ریوی فراوانی داشته باشد. یکی از درگیریهای که محتمل است درگیری کلیه هاست که میتواند این ویروس باعث Acute Kidney Failure (AKI  میشود. از طرفی سیستم اعصاب مرکزی نیز از این ویروس مصون نمیباشد و فرد را برای encephalopathy مستعد میکند.از سویی دیگر اطلاعات كمی در مورد COVID-19 در دوران بارداری در دسترس است. انتقال داخل رحمی یا پری ناتال مشخص نشده است. در دو گزارش شامل 18 زن باردار مشکوک یا تأیید شده با پنومونی COVID-19، هیچ مدرک آزمایشگاهی مبنی بر انتقال ویروس به نوزاد وجود نداشت. با این حال، دو مورد از عفونت در نوزادان ثبت شده است. در یک مورد ، این تشخیص در روز 17 زندگی پس از تماس نزدیک نوزاد با مادر و پرستارش که هر دو به ویروس آلوده بودند، انجام شد. مورد دیگر 36 ساعت پس از تولد تشخیص داده شد که منبع و زمان انتقال در مورد نامشخص بود. رویکرد پیشگیری ، ارزیابی ، تشخیص و درمان زنان باردار مشکوک به COVID-19 باید مشابه  افراد غیر باردار باشد، البته باید به این نکته که زنان باردار با سایر عفونت های تنفسی بالقوه شدیدی چون آنفولانزا، سندرم تنفسی حاد (SARS-CoV)، یا سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS-CoV)،  در معرض ابتلا به بیماری شدید قرار دارند. علاوه بر این ، کالج متخصصین زنان و زایمان (ACOG) آمریکا تصریح می کند که نوزادان متولد شده از مادران با COVID-19 مثبت، باید به عنوان بیمار تحت بررسی قرار بگیرند و به طور مناسب ایزوله و ارزیابی شوند.

در این وبینار ما، به تازه های علمی در خصوص یافته های کلیوی، نورولوژیک و درگیری های خاص در کودکان میپردازیم. این وبینار در تاریخ پنجشنبه ۱۰ مهر ماه 1399 از ساعت 9 صبح الی12:30 با همکاری انجمن متخصصین کودکان استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز  برگذار خواهد شد.

اساتید ارایه دهنده این وبینار چند ساعته به ترتیب عبارتند از:

  1. آقای دکتر محمداشکان مصلحی --> COVD-19 pulmonary manifestations and the possibility of long term sequels --> از ساعت 9 تا 9:30
  2.  دکتر شبنم حاجیانی --> Multisystem Inflammatory Syndrome in Children (MIS-C) associated with COVID-19 -->  از ساعت 9:30 الی 10:00
  3. دکتر سید حسام الدین نبوی زاده --> بررسی مدیریت و درمان کودکان مبتلا به آسم در مواجهه با کووید 19 --> از ساعت 10:00 الی 10:30 
  4. دکتر میترا بصیرت نیا  --> درگیری کلیوی در بیماران کووید 19--> از ساعت 10:30 الی 11:00
  5. دکتر سرور اینالو --> تظاهرات نورولوژیک و کووید 19 در بچه ها --> از ساعت 11:00 الی 11:30
  6. دکتر خدیجه السادات نجیب --> تغذیه با شیر مادر در مادران مبتلا به کووید --> از ساعت 11:30 الی 12:00 

پرسش و پاسخ: 20 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این قسمت از سری جلسات وبینار ما نیز توسط شرکت زیست تخمیر مورد حمایت قرار گرفت که در زمینه امور بهداشتی از طریق مواد غذایی سالم مشغول به فعالیت هستند 

  • این برنامه داری امتیاز بازآموزی 2.5  است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی ( حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار) ضروری است. از بخش وبینارها در سایت IRCME.ir  اقدام بفرمایید.

شما برای شرکت در این وبینار نیاز به نصب هیچ برنامه ای ندارید و اگر به هر دلیلی نتوانستید در وبینار تعاملی شرکت بفرمایید همزمان بصورت پخش زنده نیز از طریق آیکون "پخش زنده" در همین آپ (تارنما) اختصاصی اداره کننده وبینارهای انجمن کودکان در دسترس شما خواهد بود.

 

برای شرکت در وبینار در تاریخ 99/07/10 ساعت 9 الی 12:30 از طریق لینک زیر بصورت مهمان وارد شوید:

https://webinar.congressapp.ir/ch/class2

شروع: پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۷/۱۰ ۰۹:۰۰

پایان: پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۷/۱۰ ۱۲:۳۰


ضمیمه ها

کلیه اسلایدها بصورت فشرده rar

ویدیو تدریس دکتر مصلحی

ویدیو جلسه دکتر حاجیانی

ویدیو دکتر نبوی

ویدیو دکتر بصیرت نیا

ویدیو دکتر اینالو

ویدیو دکتر نجیب


6 دیدگاه

علی ربیعی
علی ربیعی

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۹

سلام وخدا قوت مجدد در خصوص ویدئوی خانم دکتر بصیرت نیا،فقط بصورت pdf بارگذاری شده،اگه لطف کنید اونرا برای دانلود مجددا بارگذاری کنید ممنون میشم.

حسین حسینی
حسین حسینی ادمین

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹

سلام. متاسفانه ویدیو ارایه استاد بصیرت نیا ریکورد نشده است.

کمال  تاجدینی
کمال تاجدینی

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

کنفرانس کویددوخیلی قطع شد کل انرا امروزروی سایت بگذارید

حسین حسینی
حسین حسینی ادمین

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۴

سلام و درود. چشم

شادی نیلیه
شادی نیلیه

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۹

با سلام و وقت بخیر۔امکان دانلود اسلایدها وجود نداره؟!

حسین حسینی
حسین حسینی ادمین

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

سلام. اسلاید اساتید بصورت فایل فشرده rar در سایت بارگذاری شده. لطفا با لپتاب از طریق winrar فایل رو باز کنید یا از طریق آپ های گوشی که قابلیت خوانش فایل فشرده را دارند، فایل را مشاهده کنید.

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب