خانه رویداد

انسفالوپاتی حاد نکروزان

انسفالوپاتی حاد نکروزان

اشتراک گذاری

وبینار علمی انسفالوپاتی حاد نکروزان از مجموعه وبینارهای علمی آنلاین در انجمن متخصصین کودکان فارس میباشد.

انسفالوپاتی حاد نکروزان ANEC یک بیماري نادر است که با عفونت تنفسی یا معده ای-روده ای با تب بالا به همراه اختلال سریع در هوشیاري و تشنج مشخص میشود. از ویژگیهای دیگر بیماري این است که با عفونت تنفسی یـا معـده اي - روده اي با تب بالا بـه همـراه اخـتلال سـریع در هوشـیاري و تشـنج همراه می شود. اغلب موارد ANEC پراکنده و بدون عود است. با ایـن حـال چند مورد عود و با حملات خانوادگی دیده شده است.

این بیماري عمـدتاً بـه علـت عفونـت ویروسـی از جملـه هـرپس انسـانی 6و7 ، انفـولانزا A و B ، پـاراانفولانزا و انتروویـروس ایجـاد می شود. اگرچه رابطـه و پـاتوژنز دقیـق ANEC و عفونـت ویروسـی هنوز مشخص نیست.

انسفالوپاتی حاد نکروزان بیماري نادري است که در کودکان بـا سلامت قبلی مشاهده میشـود و شـیوع آن در آسـیاي شـرقی بیشـتر است. گرچه موارد اسپورادیک آن در سراسر دنیا یافت میشود. این بیمـاري از نظـر بـالینی بـا تـب بـالا، تشـنج، افـت سـریع عملکـرد نورولوژیک و مرگ و میر بالا همراه است. اگرچه انسفالوپاتی حاد نکروزان یک بیماري نادر اسـت؛ امـا در کودکان تبدار با کاهش سطح هوشیاري و تشنج نباید آن را دسـت کم گرفت.

در این سمینار جدیدترین یافته و اطلاعات روز در مورد علایم این بیماری توسط آقای دکتر محمد پاک طینت (استاد اعصاب اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز) مورد بحث قرار میگیرد.

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

  • این برنامه داری امتیاز بازآموزی ۱.۲۵ است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی (قبل از شروع وبینار) ضروری است.

شما برای شرکت در این وبینار نیاز به نصب هیچ برنامه ای ندارید و اگر به هر دلیلی نتوانستید در وبینار تعاملی شرکت بفرمایید همزمان بصورت پخش زنده نیز از طریق آیکون "پخش زنده" در همین آپ (تارنما) اختصاصی اداره کننده وبینارهای انجمن کودکان در دسترس شما خواهد بود.

شروع: سه شنبه ۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۰۷:۳۰

پایان: سه شنبه ۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۰۹:۳۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو وبینار دکتر پاک طینت


گالری تصاویر


0 دیدگاه

تاکنون دیدگاهی برای این موضوع ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید!

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب