خانه رویداد

درمان دارویی در کودکان مبتلا به صرع

درمان دارویی در کودکان مبتلا به صرع

اشتراک گذاری

صرع یک بیماری عصبی است، به این معنی که مغز و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، و شاخصه آن بروز حملات تشنجی است. در این اختلال که شامل تمام گروه های سنی، از جمله کودکان است، کودک دچار حملات تشنجی می‌شود.

مغز از میلیون‌ها سلول عصبی تشکیل شده است. این سلول‌ها از سیگنال‌های الکتریکی برای کنترل عملکرد، حواس و افکار ما استفاده می‌کنند. اگر روند ارسال سیگنال‌ها بین سلول‌های عصبی مختل شود، فرد دچار حملات تشنجی می‌شود.

همه تشنج‌ها صرع نیستند و در برخی موارد بروز حوادثی مانند: ضربه، عفونت پرده مغزی (مننژیت)، غش (سنکوپ) به دلیل افت فشار خون و افزایش ناگهانی دمای بدن در هنگام بیماری کودک، باعث ایجاد حملات تشنجی می‌شوند.

زمان برگزاری این وبینار: سه شنبه 9 خرداد 1402 می باشد.

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه دارای امتیاز باز آموزی 1 است و برای پزشکان عمومی، متخصصین کودکان، فوق تخصص گوارش کودکان و برخی از رشته های فوق تخصصی کودکان می باشد. لازم به ذکر است تنها به 150 نفر اولی که از طریق سامانه جامع آموزش مداوم پزشکی کشور ثبت نام کنند تعلق می گیرد و بقیه مشمولین بدون دریافت امتیاز بازآموزی میتوانند در برنامه شرکت نمایند. 

این برنامه در لینک ذیل برگزار میشود و برای ورود به برنامه نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و سامانه تحت وب میباشد.

https://www.skyroom.online/ch/congress/fpa

شروع: سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۰۹:۳۰


ضمیمه ها

ویدیو ضبط شده


0 دیدگاه

تاکنون دیدگاهی برای این موضوع ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید!

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب