خانه رویداد

تازه هایی از اختلالات خواب در کودکان و شیرخواران

تازه هایی از اختلالات خواب در کودکان و شیرخواران

اشتراک گذاری

ما انسان ها حدود يك سوم از زندگي خودمان را در خواب مي گذرانيم، خواب تا ٣ ماهگي نوزاد صرفا يك نياز جسماني است، از حدود سه ماهگي به خواب رفتن نوزاد كمتر با پايان شير خوردن ارتباط دارد.

در حدود ٩ تا ١٢ ماهگي، كودك نخستين مخالفت جدي خود با خواب و تمايل به حفظ تماس با محيط را نشان مي دهد؛ تماس با محيط؟ بله، كودك ترجيح مي دهد بيشتر بيدار بماند تا بيشتر با مادرش، پدرش و با دنيا در ارتباط باشد، كه اين حالت را احتمالا در بزرگسالان زيادي مشاهده مي كنيم.

اما خوابيدن، يك رفتار بهداشتي مهم در جهت سلامتي جسمي و رواني است، بدن و مغز در هنگام خواب خود را ترميم مي كنند، بدون خواب كافي، كودك توانايي يادگيري خود را به طور جدي از دست مي دهد.

يكي از كاركردهاي مهمي كه در هنگام خواب ترميم مي شود، حافظه است. كودكان بدون خواب كافي احتمالا نقص در حافظه را نشان مي دهند.

همان طور كه اشاره كردم، خوابيدن براي سلامت رواني و نيز جسمي حائز اهميت است، خصوصا در كودكان خواب كافي موجب رشد بهتر جسمي آن ها خواهد شد.

در زير اشاره اي به انواع اختلال خواب کودکان خواهم كرد و سپس دلايل و درمان اختلالات خواب در كودكان را توضيح خواهم داد.

در این وبینار دکتر سرور اینالو به بیان اختلالات خواب در کودکان و شیرخواران می پردازند.

اهداف اختصاصی:

علت یا عوامل موثر در ایجاد اختلالات خواب در کودکان و شیرخواران نحوه برخورد و اقدامات د رمانی اختلالات خواب در کودکان و شیرخواران

زمان برگزاری این وبینار: سه شنبه 1 آذر 1401 می باشد.

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه دارای امتیاز باز آموزی 1 است و برای پزشکان عمومی، متخصصین کودکان، فوق تخصص گوارش کودکان و برخی از رشته های فوق تخصصی کودکان می باشد. لازم به ذکر است تنها به 150 نفر اولی که از طریق سامانه جامع آموزش مداوم پزشکی کشور ثبت نام کنند تعلق می گیرد و بقیه مشمولین بدون دریافت امتیاز بازآموزی میتوانند در برنامه شرکت نمایند. 

این برنامه در لینک ذیل برگزار میشود و برای ورود به برنامه نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و سامانه تحت وب میباشد.

https://www.skyroom.online/ch/congress/fpa

شروع: سه شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۰۹:۳۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو برنامه


0 دیدگاه

تاکنون دیدگاهی برای این موضوع ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید!

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب