خانه رویداد

مایع درمانی در بیماران بدحال؛ نوشدارو یا سم

مایع درمانی در بیماران بدحال؛ نوشدارو یا سم

اشتراک گذاری

 برای آگاهی هر چه بیشتر از اصول مایع درمانی، لازم است بخوبی با انواع سرمها، اثرات درمانی و نیز موارد استفاده آنها، آشنا باشد. از جمله اصول مایع درمانی: سرعت مناسب تزریق، نوع سرم و ترکیبات آنها و عواملی که بر روی انتخاب سرم مناسب اثر می گذارد، مفاهیم اسمولاریتی و اسمولالیتی و نیز استفاده از فرمول استاندارد است.دانستن غلظت مایعات بدن بیمار و یا سطح مایعات راهی برای تعیین محلول تزریقی در موقعیتهای ویژه است از طرفی غشاء سلولی قابلیت نفوذ پذیری دارد. بنابراین می تواند به محیطی که غلظت و یا اسمولاریتی بالا دارد انتقال یابد. سرعت مناسب برای تزریق هر محلول(سرم) بستگی به چندین عامل دارد که شامل شرایط بیمار و نوع محلول تزریقی است. شرایط ویژه بیماران شامل وزن، برون ده ادراری نتایج آزمایشگاهی، عملکرد کلیوی، طول مدت بیماری و بررسی تورگور پوستی است.

در این وبینار دکتر امیر سعید به نحوه آشنایی با مایع درمانی ایمن در بیماران بدحال می پردازند.

اهداف اختصاصی:

۱. تعریف  volume overload چیست
۲. تعریف hyper volemia چیست
۳. منظور از بالانس مایع چه می باشد؟
۴. آشنایی با انواع سرم های وریدی
۵. آشنایی با مراحل مایع درمانی
۶. آشنایی با مایع درمانی در بیماران با شوک
۷. عوارض مایع درمانی چیست
۸.آیا با هر فشار خون پایین باید مایع درمانی کرد؟
۹.از چه زمانی باید بالانس بیمار منفی گردد؟

زمان برگزاری این وبینار سه شنبه 30 فروردین 1401 میباشد.

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

این برنامه دارای امتیاز باز آموزی 1 است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی (حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار) ضروری است. از بخش وبینار در سایت IRCME.ir اقدام بفرمایید.

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش و پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند نظرات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این وبینار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه در سامانه وبینارهای دانشکده علوم پزشکی شیراز (BigBlueBottom) برگزار میشود. برای ورود به برنامه نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و سامانه تحت وب میباشد، با کپی کردن لینک سامانه و باز کردن آن از طریق GoogleChrome میتوانید با وارد کردن نام خود، بر روی دکمه join کلیک کنید. سپس در سوال {چنانچه مایل هستید تا از امکانات صوتی ذیل استفاده کنید، روی آن کلیک نمایید.} بر روی دکمه {میکروفون} کلیک کنید تا بتواند در وبینار تعامل صوتی و تصویری داشته باشید.

https://bbb1.sums.ac.ir/b/ami-wij-oal-ym2

 

 

شروع: سه شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۰۹:۰۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو برنامه


0 دیدگاه

تاکنون دیدگاهی برای این موضوع ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید!

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب