خانه رویداد

یافته های جدید تشخیصی و درمان تیروزینمی

یافته های جدید تشخیصی و درمان تیروزینمی

اشتراک گذاری

تیروزینمی یک ناهنجاری‌ متابولیکی ارثی بوده که در اثر اختلال در فرآیند چندمرحله‌ای شکست آمینواسید تیروزین ایجاد می‌شود. سه نوع مختلف از این بیماری شناسایی شده که هر کدام علت ژنتیکی و علائم مخصوص به خود را دارا می‌باشند. تقریباً نیمی از تیروزین موجود در بدن انسان از اکسیداسیون فنیل‌آلانین تشکیل می‌شود. آنزیم‌های کبدی در پنج مرحله تیروزین را تبدیل به مولکول‌هایی کرده که از طریق کلیه‌ها دفع یا برای تولید انرژی و سایر ترکیبات مورد نیاز بدن استفاده می‌شود. 

زمان برگزاری این وبینار: پنج شنبه 19 اسفند 1400 می باشد.

 

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

این برنامه دارای امتیاز باز آموزی 3 است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی (حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار) ضروری است. از بخش وبینار در سایت IRCME.ir اقدام بفرمایید.

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش و پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند نظرات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این وبینار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه در سامانه وبینارهای دانشکده علوم پزشکی شیراز (BigBlueBottom) برگزار میشود. برای ورود به برنامه نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و سامانه تحت وب میباشد، با کپی کردن لینک سامانه و باز کردن آن از طریق GoogleChrome میتوانید با وارد کردن نام خود، بر روی دکمه join کلیک کنید. سپس در سوال {چنانچه مایل هستید تا از امکانات صوتی ذیل استفاده کنید، روی آن کلیک نمایید.} بر روی دکمه {میکروفون} کلیک کنید تا بتواند در وبینار تعامل صوتی و تصویری داشته باشید.

https://bbb1.sums.ac.ir/b/ami-wij-oal-ym2

 

 

شروع: پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۰۹:۰۰

پایان: پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۱۲:۰۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو برنامه


0 دیدگاه

تاکنون دیدگاهی برای این موضوع ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید!

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب