خانه رویداد

تازه های اوتیسم

تازه های اوتیسم

اشتراک گذاری

اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک اصطلاح گسترده است که برای توصیف گروهی از اختلالات رشدی عصبی استفاده می شود. این اختلالات با مشکلات ارتباطی و تعامل اجتماعی مشخص می شوند. افراد مبتلا به ASD اغلب علائم یا الگو های رفتاری محدود ، تکراری و کلیشه ای را نشان می دهند.

ASD فارغ از نژاد ، فرهنگ یا پیشینه اقتصادی در افراد مختلف در سراسر جهان یافت می شود. اوتیسم در پسران بیشتر از دختران اتفاق می افتد ، با نسبت ۴ مرد به ۱ زن. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد موارد ASD رو به افزایش است. برخی این افزایش را به عوامل محیطی نسبت می دهند. با این حال ، متخصصان درباره ی اینکه آیا افزایش واقعی موارد وجود دارد یا اینکه فقط تشخیص های مکرری اتفاق می افتد، بحث می کنند.

اهداف اختصاصی: 

1-بررسی اپیدمیولوژی و ریسک فاکتورهای اختلالات طیف اوتیسم

2- معیارهای تشخیصی اختلالات طیف اوتیسم

3- بررسی درمان اختلالات طیف اوتیسم

4- بررسی اختلالات روانپزشکی همراه با اختلالات طیف اوتیسم

5- بررسی میزان همراهی تشنج در اختلالات طیف اوتیسم

در این وبینار ما به آشنایی با اختلالات طیف اوتیسم می پردازیم

زمان برگزاری این وبینار: پنج شنبه 12 اسفند 1400 می باشد.

 

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

این برنامه دارای امتیاز باز آموزی 3 است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی (حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار) ضروری است. از بخش وبینار در سایت IRCME.ir اقدام بفرمایید.

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش و پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند نظرات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این وبینار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه در سامانه وبینارهای دانشکده علوم پزشکی شیراز (BigBlueBottom) برگزار میشود. برای ورود به برنامه نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و سامانه تحت وب میباشد، با کپی کردن لینک سامانه و باز کردن آن از طریق GoogleChrome میتوانید با وارد کردن نام خود، بر روی دکمه join کلیک کنید. سپس در سوال {چنانچه مایل هستید تا از امکانات صوتی ذیل استفاده کنید، روی آن کلیک نمایید.} بر روی دکمه {میکروفون} کلیک کنید تا بتواند در وبینار تعامل صوتی و تصویری داشته باشید.

https://bbb1.sums.ac.ir/b/ami-wij-oal-ym2

 

 

 

شروع: پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ ۰۹:۰۰

پایان: پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ ۱۱:۳۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو برنامه


1 دیدگاه

saeed
saeed

پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

good

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب