خانه رویداد

جداسازی بیماران اینتوبه از ونتیلاتور در کودکان

جداسازی بیماران اینتوبه از ونتیلاتور در کودکان

اشتراک گذاری

Weaning به عنوان کاهش وابستگی به ونتیلاتور تعریف می شود و جایگزین کردن آن با تنفس خودبخودی می باشد. در بعضی از موارد این فرآیند بصورت سریع پدید می آید، بهر حال، در بعضی از بیماران این فرآیند ممکن است روزها و یا هفته به طول بیانجامد.

طولانی شدن و وابسته شدن به دستگاه ونتیلاتور از مشکلات اساسی است که در بخش های مراقبت ویژه پدید می آید. این مورد با مرگ و میر و افزایش طول بستری در بیمارستان بستگی ندارد، اما می تواند سبب افزایش هزینه ها در بیمارستان شود.

Weaning یک فرایند است که از دو مسیر جداگانه صورت می پذیرد. اول، در پاسخ به پایان نیاز به تهویه مکانیکی و دوم، با خارج نمودن راه هوایی مصنوعی. این تعریف نمی تواند تعریفی واضح برای این فرایند باشد.

اهداف اختصاصی:

1- آشنایی با برنامه ریزی جهت تهیه اکستوباسیون بییماران اینتوبه

2- آشنایی با شکست در اکستوباسیون( علائم، فاکتورهای خطر و درمان)

در این وبینار سرکار خانم دکتر سیده نرجس ابوطالبی به آشنایی با نحوه جداسازی بیماران اینتوبه از ونتیلاتور در کودکان می پردازند.

زمان برگزاری این وبینار سه شنبه 3 اسفند 1400 میباشد.

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

این برنامه دارای امتیاز باز آموزی 1 است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی (حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار) ضروری است. از بخش وبینار در سایت IRCME.ir اقدام بفرمایید.

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش و پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند نظرات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این وبینار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه در سامانه وبینارهای دانشکده علوم پزشکی شیراز (BigBlueBottom) برگزار میشود. برای ورود به برنامه نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و سامانه تحت وب میباشد، با کپی کردن لینک سامانه و باز کردن آن از طریق GoogleChrome میتوانید با وارد کردن نام خود، بر روی دکمه join کلیک کنید. سپس در سوال {چنانچه مایل هستید تا از امکانات صوتی ذیل استفاده کنید، روی آن کلیک نمایید.} بر روی دکمه {میکروفون} کلیک کنید تا بتواند در وبینار تعامل صوتی و تصویری داشته باشید.

https://bbb1.sums.ac.ir/b/ami-wij-oal-ym2

 

شروع: سه شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۰۹:۰۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو برنامه


0 دیدگاه

تاکنون دیدگاهی برای این موضوع ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید!

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب