خانه رویداد

آسم و COPD

آسم و COPD

اشتراک گذاری

تفاوت بین COPD و آسم واقعا در پاتوفیزیولوژی یا فرآیندهای فیزیکی است که منجر به علائم آسم می شود. هر دو آسم و COPD ناشی از التهاب و بیش فعالی هستند ، اما التهاب COPD ناشی از ماکروفاژها و نوتروفیل ها (دو نوع گلبول سفید خون که بخشی از واکنش ایمنی) است و در طول سال ها رشد می کند.

از سوی دیگر، التهاب از آسم ، بیشتر از یک دوره کوتاهتر رخ می دهد و از ائوزینوفیل ها (نوع دیگری از سلول های سفید خون) حاصل می شود.

آسم و COPD هر دو شامل التهاب مزمن است که منجر به انسداد جریان هوا می شود. آسم و COPD ممکن است علائم مشابهی داشته باشند، مانند:

  • خستگی
  • تنگی قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • سرفه مزمن

هر دو بیماری را می توان با چیزهایی مانند عفونت های ویروسی، قرار گرفتن در معرض دود تنباکو و دیگر آلودگی های محیط داخلی، آلودگی محیط زیست یا مواجهه شغلی، تشدید کرد. هر دو شرایط با تست های تنفسی به نام اسپیرمتری تشخیص داده می شوند.

اما تفاوت وجود دارد. آسم یک بیماری است که در واکنش به آلرژن، راه هوایی شما ملتهب و تحریک پذیر می شود . وقتی این اتفاق می افتد، حرکت هوا در داخل و خارج از مسیر هوایی شما مشکل تر می شود، که منجر به علائم آسم می شود . آسم و COPD درمان می شوند و به درمان های مختلف پاسخ می دهند، چرا که علت التهاب متفاوت است.

اهداف درمان در آسم و COPD نیز متفاوت است. در آسم، پزشک سعی می کند تا التهاب را کاهش یا سرکوب کند، در حالی که هدف در COPD کاهش علائم است.

در COPD، ریه های شما پس از قرار گرفتن در معرض عوامل مضر، به طور عمده به دلیل سیگار کشیدن سیگار می شوند.

این مواجهه مزمن و آسیب منجر به انسداد مجاری هوایی و تورم می شود. در حالی که جریان هوا در آسم عمدتا برگشت پذیر است، جریان هوا در COPD تنها تا حدی برگشت پذیر است و یا ممکن است در همه موارد قابل برگشت نباشد. تزریق COPD به علت آلرژن ها نیست، بلکه بیشتر به علت باکتری است.

زمان برگزاری این وبینار: پنج شنبه 7 بهمن 1400 می باشد.

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

این برنامه دارای امتیاز باز آموزی  است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی (حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار) ضروری است. از بخش وبینار در سایت IRCME.ir اقدام بفرمایید.

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش و پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند نظرات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این وبینار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه در سامانه وبینارهای دانشکده علوم پزشکی شیراز (BigBlueBottom) برگزار میشود. برای ورود به برنامه نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و سامانه تحت وب میباشد، با کپی کردن لینک سامانه و باز کردن آن از طریق GoogleChrome میتوانید با وارد کردن نام خود، بر روی دکمه join کلیک کنید. سپس در سوال {چنانچه مایل هستید تا از امکانات صوتی ذیل استفاده کنید، روی آن کلیک نمایید.} بر روی دکمه {میکروفون} کلیک کنید تا بتواند در وبینار تعامل صوتی و تصویری داشته باشید.

https://bbb1.sums.ac.ir/b/ami-wij-oal-ym2

 

لینک ویدیو ضبط شده 

https://aparat.com/v/xaylF

شروع: پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۷ ۰۹:۰۰

پایان: پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۷ ۱۲:۰۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار


0 دیدگاه

تاکنون دیدگاهی برای این موضوع ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید!

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب