خانه رویداد

نحوه برخورد با درد شکمی حاد

نحوه برخورد با درد شکمی حاد

اشتراک گذاری

شایع‌ترین علت درد‌های حاد شکمی در کودکان، اسهال و استفراغ (گاسترو آنتریت) است؛ از علل دیگر درد‌های حاد شکمی در کودکان می‌توان به آپاندیسیت درد‌های ناشی از سنگ کلیه، انسداد روده و بیماری‌های صفراوی (سنگ‌های کیسه صفرا) اشاره کرد.

درد‌های مزمن شکمی به دو دسته عملکردی و ارگانیک تقسیم‌بندی می‌شوند که درد‌های مزمن شکمی کودکان بیشتر ناشی از علل عملکردی هستند. منظور از درد‌های مزمن شکمی از نوع عملکردی، درد‌هایی است که کودک درد را احساس می‌کند، این درد‌ها حتی ممکن است کودک را از رفتن به مدرسه بازدارد، ولی در بررسی‌هایی که پزشک انجام می‌دهد و نتایج حاصل از آزمایش‌ها، تصویربرداری‌ها و حتی آندوسکوپی و کلونوسکوپی هیچ علت ارگانیکی برای این درد مشخص نمی‌شود.شایع‌ترین علت درد‌های مزمن شکمی از نوع عملکردی، ازدیاد حساسیت احشایی است و شایع‌ترین نمونه درد‌های مزمن شکمی از نوع عملکردی، سندروم روده تحریک‌پذیر (IBS) بوده. منظور از ازدیاد حساسیت احشایی این است که اگر در فردی که به درد مزمن شکمی از نوع عملکردی دچار است، بالونی را داخل معده یا مقعد او باد کنیم، به او احساس خیلی بدی دست می‌دهد، به عبارتی چنین شخصی نسبت به فرد سالم درد بیشتری را احساس می‌کند.

در این وبینار ما به آشنایی با نحوه برخورد با درد شکمی حاد در کودکان می پردازیم.

زمان برگزاری این وبینار: پنج شنبه11 آذر 1400 میباشد.

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش و پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند نظرات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این وبینار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه در سامانه وبینارهای دانشکده علوم پزشکی شیراز (BigBlueBottom) برگزار میشود. برای ورود به برنامه نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و سامانه تحت وب میباشد، با کپی کردن لینک سامانه و باز کردن آن از طریق GoogleChrome میتوانید با وارد کردن نام خود، بر روی دکمه join کلیک کنید. سپس در سوال {چنانچه مایل هستید تا از امکانات صوتی ذیل استفاده کنید، روی آن کلیک نمایید.} بر روی دکمه {میکروفون} کلیک کنید تا بتواند در وبینار تعامل صوتی و تصویری داشته باشید.

https://www.skyroom.online/ch/tekaje/web

 

لینک ویدیو ارائه خانم دکتر سنایی:

https://aparat.com/v/4akHs

 

شروع: پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ۰۹:۰۰

پایان: پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ۱۲:۰۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

پوستر وبینار

case 3 acute ab pain dr ataollahi

acute abdominal pain

covid abdominal pain4

Surgical treatment of appedicits

ویدیو وبینار


1 دیدگاه

دکتردانش امامی
دکتردانش امامی

پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷

باسلام ووقت بخیر.باتشکرازاساتیدوبرگزارکنندگان وبینار.لطفا فایل صوتی وبینارنیزارایه شود.ممنون

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب