خانه رویداد

تشنج در کودکان

تشنج در کودکان

اشتراک گذاری

تشنج اختلالی در فعالیت الکتریکی مغز است. تشنج به صورت یک حمله عصبی خودش را نشان می‌دهد و بیانگر یک فعالیت شدید و غیرطبیعی در قسمتی یا تمام مغز است. به طور معمول تشنج با انقباض عضلانی، غش، شل شدن عضلات، پرش اندام‌ها، لرزش اندام‌ها، خیرگی چشم‌ها، تغییر مزه و بوی چیزها و … نشان داده می‌شود. در واقع تشنج راهی است برای تخلیه الکتریکی امواج مغز که به طور معمول بین چند ثانیه تا چند دقیقه به طول می‌انجامد.

تشنج در کودکان به چند دلیل می‌تواند رخ دهد. متخصصان دلایل ابتلا به تشنج را در کودکان چند مورد می‌دانند: ۱) تب یا گرمای زیاد  ۲) ابتلا به عفونت ویروسی یا ضایعات عصبی ۳) صرع ۴) عوامل دیگر. تشنج کودک می‌تواند دلیل بسیار ساده‌ای مثل تب داشته باشد و یا دلایل مهمی مثل بیماری آسفالیت (عفونت در بافت مغز). پس ایجاد تشنج در کودکان را به عنوان یک نشانه جدی مورد بررسی قرار دهید و حتماً با پزشک مغز و اعصاب مشورت کنید. 

در این وبینار سرکار خانم دکتر پگاه کتیبه به آشنایی با انواع تشنج و روش های درمان آن می پردازند.

اهداف اختصاصی این وبینار شامل موارد ذیل میباشد:

1-شناخت انواع تشنج در هر گروه سنی

2-شناخت داروهای مورد استفاده در انواع تشنج

3-نحوه برخورد با کودک دچار تشنج استاتوس

زمان برگزاری این وبینار سه شنبه 18 آبان 1400 میباشد.

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش و پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند نظرات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این وبینار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه در سامانه وبینارهای دانشکده علوم پزشکی شیراز (BigBlueBottom) برگزار میشود. برای ورود به برنامه نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و سامانه تحت وب میباشد، با کپی کردن لینک سامانه و باز کردن آن از طریق GoogleChrome میتوانید با وارد کردن نام خود، بر روی دکمه join کلیک کنید. سپس در سوال {چنانچه مایل هستید تا از امکانات صوتی ذیل استفاده کنید، روی آن کلیک نمایید.} بر روی دکمه {میکروفون} کلیک کنید تا بتواند در وبینار تعامل صوتی و تصویری داشته باشید.

https://bbb1.sums.ac.ir/b/ami-wij-oal-ym2

شروع: سه شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۰۹:۰۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو برنامه- تماشای آنلاین در آپارات


1 دیدگاه

زهرا سپهری خالو
زهرا سپهری خالو

سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶

سلام چه جوری وارد بشم؟

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب