خانه رویداد

نحوه برخورد با کودک با فلج حاد

نحوه برخورد با کودک با فلج حاد

اشتراک گذاری

مغز؛ سیگنال‌های خود را از طریق عصب‌ها برای ماهیچه‌ها ارسال می‌کند. این سیگنال‌ها میزان کشش عضلات در حالت استراحت را مشخص می‌کنند. تن عضلانی در هر فرد متفاوت است. طیف تن عضلانی باعث می‌شود که عضلات در هنگام فعال بودن منقبض شوند. اگر تن عضلانی عضلات بسیار کم باشد برای انقباض عضلات باید تلاش بیشتری انجام شود. بر ای یک کودک افزایش تلاش یا صرف انرژی بیشتر برای انقباض عضلات باعث خستگی مفرط او نسبت به هم سن و سالانش می‌شود.

کودکان مبتلا به بیماری های عصبی عضلانی مانند دیستروفی عضلانی دوشن و آتروفی عضلانی نخاعی، نیازهای متفاوتی دارند که با افزایش سن و پیشرفت بیماری تغییر می کنند. علاوه بر مشکلات قدرتی و حرکتی، امکان بروز مشکلات ریوی، قلبی، اسکلتی و گوارشی نیز وجود دارد. برای مراقبت از این شرایط و کمک به حفظ عملکرد حرکتی فرزندتان تا حد امکان، مراقبت های جامع کودک در یک مکان مناسب انجام می شود.

در این وبینار خانم دکتر سرور اینالو به آشنایی با نحوه برخورد با فلج حاد در کودکان و کودکی که ناگهانی دچار ضعف عضلانی میگردد میپردازد و برای بحث بیشتر به مباحث اختصاصی ذیل اشاره میکند:

- نکات مهم درمعاینه بالینی کودک با ضعف اندام ها
-تشخیص های افتراقی مهم و شایع در کودک با ضعف اندام
-اقدامات تشخیصی مناسب
-درمان مناسب هر یک از تشخیص های افتراقی

زمان برگزاری این وبینار: سه شنبه 1 تیر ماه ۱۴۰۰ میباشد.

پرسش و پاسخ: 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

 

  • این برنامه داری امتیاز بازآموزی 1.5  است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی (حداکثر تا یک ساعت قبل از شروع وبینار) ضروری است. از بخش وبینارها در سایت IRCME.ir  اقدام بفرمایید.

 

  1. این برنامه در ادوبی کانکت برگزار می شود . برای ورد به برنامه باید در ابتدا برنامه را نصب کرده باشید. لینک نصب برنامه در زیر آورده شده است. پس از نصب برنامه میتوانید از لینک کلاس وارد برنامه شوید . در صورتی که قبلا نصب کرده اید فقط وارد کلاس شوید و نصب مجدد  لازم ندارید. 

    دریافت افزونه Adobe Connect 

    دریافت برایWindows

    دریافت برای Android

    دریافت برای MacOS

    دریافت برای IOS

 

لینک کلاس مجازی: به عنوان مهمان وارد شوید. 

http://class1.vu.sums.ac.ir/pediatric

 

شروع: سه شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۰۹:۳۰


ضمیمه ها

ویدیو کامل ارایه وبینار


گالری تصاویر


2 دیدگاه

مرجان مکی پور
مرجان مکی پور

چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

آیا به برنامه ی ضبط شده،میتوان دسترسی،داشت؟

شایان یوسفزی
شایان یوسفزی ادمین

چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۰

سلام. بله بارگذاری شد.

دیدگاه شما

کنفرانس مجازی

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب