خانه رویداد

علائم گوارشیِ COVID-19

علائم گوارشیِ COVID-19

اشتراک گذاری

وبینار علمی علائم گوارشی COVID-19 از مجموعه وبینارهای علمی آنلاین در انجمن متخصصین کودکان فارس میباشد. درگیری دستگاه گوارش، کبد و پانکراس توسط کرونا ویروس جدید می تواند همراه و حتی در غیاب علائم تنفسی رخ دهد. از طرف دیگر دستگاه گوارش یکی از ارگانهای مهم در MIS-C (Multisystem Inflammatory Syndrome in Children نیز میباشد...

زمانی‌ که بیشتر افراد به بیماری کووید ۱۹ فکر می‌کنند، اغلب علائمی مانند سرفه خشک و تب بالا را تصور می‌کنند. این در حالی است که تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اقلیت موارد فقط با علائم گوارشی ظاهر می‌شوند.عدم تشخیص زودهنگام این بیماران، به طور غالب ممکن است منجر به گسترش ناخواسته این بیماری در بیماران سرپاییِ مبتلا به بیماری خفیف شود که بیماریشان تشخیص داده نشده و از پتانسیل خود برای آلوده کردن دیگران آگاه نیستند. تحقیقات نشان می دهد که ویروس نه تنها از طریق راه های تنفسی بلکه از طریق آلودگی با مدفوع و دستگاه گوارش می تواند وارد بدن انسان می شود. همچنین مشاهده شد که coronavirus جدید قادر به نفوذ و حمله به کبد است و می تواند منجر به آسیب خفیف تا متوسط کبدی و افزایش آمینوترانسفراز، افزایش پروتئین و کمبود پروتئین در کبد شود. حتی ممکن است SARS-CoV-2 به طور مستقیم منجر به آسیب مجاری صفراوی شود.

مطالعات جدید نشان می‌دهد که در بیماران مبتلا به علائم گوارشی مدت زمان شروع علائم تا بهبود کامل از ویروس، طولانی‌تر بوده و احتمال دارد که ویروس در مدفوع این بیماران نسبت به بیماران دارای علائم تنفسی به میزان بیشتری دیده شود. این بیماران نسبت به بیماران دارای علائم تنفسی مدت زمان طولانی‌تری بیمار بودند.

در این سمینار جدیدترین یافته و اطلاعات روز در مورد علائم گوارشی این بیماری توسط خانم دکتر مریم عطااللهی (استاد گوارش اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز) مورد بحث قرار میگیرد. همچنین تازه های علمی در تغییرات کبد و پانکراس این بیماران مبتلا نیز مورد بحث و گفتگو قرار میگیرد. 

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این قسمت از سری جلسات وبینار ما نیز توسط شرکت Danone مورد حمایت قرار گرفت که در زمینه امور بهداشتی از طریق مواد غذایی سالم مشغول به فعالیت هستند. این شرکت با شعار "ONE PLANET, ONE HEALTH" نیز دغدغه سلامتی انسانها را دارند.  

  • این برنامه داری امتیاز بازآموزی ۱.۲۵ است. و در صورت تمایل به کسب این امتیاز ثبت نام در سایت بازآموزی (قبل از شروع وبینار) ضروری است.

شما برای شرکت در این وبینار نیاز به نصب هیچ برنامه ای ندارید و اگر به هر دلیلی نتوانستید در وبینار تعاملی شرکت بفرمایید همزمان بصورت پخش زنده نیز از طریق آیکون "پخش زنده" در همین آپ (تارنما) اختصاصی اداره کننده وبینارهای انجمن کودکان در دسترس شما خواهد بود.

شروع: سه شنبه ۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۰۹:۳۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

اسلاید علایم گوارشی کوید19

ویدیو جلسه علایم گوارشی


گالری تصاویر


10 دیدگاه

سلیم
سلیم

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

لطفا فیلم جلسه را آپلود کنید

حسین حسینی
حسین حسینی ادمین

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

سلام، منتشر شد

لیلا روستا
لیلا روستا

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

تشکر از کنفرانس جامع و کاربردی

علی صالحی
علی صالحی

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

تشکر از برنامه خوبتون????

Dr hasan salehi
Dr hasan salehi

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹

تشکر ازاجرای سمینار مورد نیاز گروه کودکان

بهروزفرهنگ فر
بهروزفرهنگ فر

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۳

لطفا درموردابتلامجدد درافرادمبتلاشده ونیز وژتاسیون ویروس کووید۱۹ راهنمایی بفرمایین سپاس.

دکتر محمدی
دکتر محمدی

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲

در وبینارهای مهرماه این موضوعات مطرح و پاسخ دهی میشوند

ندا بیرانوند
ندا بیرانوند

یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۸

آیا نیاز به برنامه خاصی برای وصل شدن هست؟؟

احسان
احسان ادمین

یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۳

خیر. لینک همینجا فعال میشه و با کلیک روی لینک به کلاس متصل میشید. نیاز به برنامه خاصی نیست. فقط پیشنهاد میشه از مرورگرهای اپدیت مثل کروم استفاده کنید

احسان
احسان

پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

لطفا در مورد واکسنی روسی که صحبت هاش تو شبکه های اجتماعی هست هم کمی صحبت بفرمایید. سپاس

دیدگاه شما

وبینار آنلاین

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب