خانه رویداد

اسهال مزمن در کودکان

اسهال مزمن در کودکان

اشتراک گذاری

اسهال یکی از مشکلات بسیار شایع در بین کودکان است. این مشکل ممکن است یک یا دو روز طول بکشد و سپس به خودی خود بهبود پیدا کند. در صورتی که اسهال بیش از دو روز ادامه پیدا کند ممکن است کودک شما با مشکلات جدی مواجه شود. کودکانی که برای سه یا چهار روز متوالی است که اسهال دارند و به اندازه کافی مایعات نمی‌نوشند و همچنین کودکانی که برخی علائم هشداردهنده را دارند لازم است که توسط متخصص گوارش مورد ارزیابی قرار گیرند. اگر اسهال کمتر از دو هفته ادامه داشته باشد و همراه با هیچ علائم هشداردهنده دیگری نباشد، به احتمال زیاد علت آن یک ویروس گوارشی است و نیازی به انجام تست‌های بیشتر نیست اما در صورتی که متخصص گوارش با توجه به علائم کودک حدس بزند که علت اسهال ممکن است چیز دیگری باشد، انجام تست‌های بیشتر را برای بررسی این موضوع تجویز می‌کند. در صورت وجود سایر علائم هشداردهنده تست‌هایی که ممکن است انجام شوند عبارتند از: شمارش کامل گلبول‌های خون، آزمایش ادرار، آزمایش و ارزیابی کامل مدفوع، رادیولوژی از شکم و یا ترکیبی از این تست‌ها. روش درمان اسهال به علت اصلی بروز آن بستگی دارد.

 

زمان برگزاری این وبینار: پنج شنبه 20 بهمن 1401 می باشد.

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند سوالات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این ویبار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

این برنامه دارای امتیاز باز آموزی 3 است و برای پزشکان عمومی، متخصصین کودکان، فوق تخصص گوارش کودکان و برخی از رشته های فوق تخصصی کودکان می باشد. لازم به ذکر است تنها به 150 نفر اولی که از طریق سامانه جامع آموزش مداوم پزشکی کشور ثبت نام کنند تعلق می گیرد و بقیه مشمولین بدون دریافت امتیاز بازآموزی میتوانند در برنامه شرکت نمایند. 

این برنامه در لینک ذیل برگزار میشود و برای ورود به برنامه نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و سامانه تحت وب میباشد.

https://www.skyroom.online/ch/congress/fpa

شروع: پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ۰۹:۰۰

پایان: پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ۱۲:۰۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار

ویدیو برنامه1

ویدیو برنامه2


0 دیدگاه

تاکنون دیدگاهی برای این موضوع ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید!

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب