خانه رویداد

سندرم نارسایی حاد تنفسی کودکان ARDS

سندرم نارسایی حاد تنفسی کودکان ARDS

اشتراک گذاری

در سندرم زجر تنفسی (سندرم دیسترس تنفسی حاد) بیمار دچار ارتشاح منتشر ریوی، هیپوکسی (افت اکسیژن خون) شدید و نارسایی تنفسی می شود. تروما یا سپسیس منجر به ابتلا به سندرم زجر تنفسی شدید و همچنین وضعیت هایپر متابولیک شده که به طور قابل توجهی نیاز های تغذیه ای را افزایش می دهد.

برای تبادل طبیعی گازهای تنفسی باید آلوئول ها نزدیک به مویرگ ها باز و بسته شوند. در جراحت و آسیب آلوئولی ماده پیش التهابی آزاد شده و منجر به فراخوانی نوتروفیل ها به ریه و تولید عامل التهابی و آسیب بیشتر به بافت پوششی آلوئولی و لایه درون مویرگی می گردد. آسیب بافت پوششی آلوئولی و لایه درون مویرگی باعث ورود پروتئین ها به فضای میان بافتی شده و آلوئول ها پر از ترکیبات خونی و پروتئینی می شوند، در نتیجه این آلوئول ها نمی توانند گازهای تنفسی را به خوبی مبادله کنند و هایپوکسی شدید ایجاد می شود.

در این وبینار دکتر کتایون هژبری به نحوه

آشنایی با ARDS و نحوه اداره آن

آشنایی با تعاریف قدیم و جدید ARDS

آشنایی با انواع روش های درمانی ARDS

نحوه مدیریت ونتیلاتور در بیماران ARDS

می پردازند.

زمان برگزاری این وبینار: سه شنبه 31 خرداد 1401 می باشد.

پرسش و پاسخ 10 دقیقه پس از اتمام برنامه

وبینار با حضور فعالانه شرکت کنندگان خود برگزار میشود و بازخورد شرکت کنندگان از طریق پرسش و پاسخ ثبت میشود و اعضای محترم در انتهای برنامه میتوانند نظرات خود را مطرح نمایند. برای شرکت در این وبینار فقط کافیست به لینکی که در همین پست نیم ساعت پیش از شروع برنامه قابل نمایش میشود کلیک کنید و مستقیما بدون هیچ ثبتنامی وارد کلاس شوید.

  1. این برنامه در ادوبی کانکت برگزار می شود . برای ورد به برنامه باید در ابتدا برنامه را نصب کرده باشید. لینک نصب برنامه در زیر آورده شده است. پس از نصب برنامه میتوانید از لینک کلاس وارد برنامه شوید . در صورتی که قبلا نصب کرده اید فقط وارد کلاس شوید و نصب مجدد  لازم ندارید. 

    دریافت افزونه Adobe Connect 

    دریافت برایWindows

    دریافت برای Android

    دریافت برای MacOS

    دریافت برای IOS

 

لینک کلاس مجازی: به عنوان مهمان وارد شوید. 

http://class1.vu.sums.ac.ir/pediatric

 

شروع: سه شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۰۸:۰۰

پایان: سه شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۰۹:۰۰


ضمیمه ها

پوستر وبینار


0 دیدگاه

تاکنون دیدگاهی برای این موضوع ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید!

دیدگاه شما

کمی بیشتر

مطالب همسو با این مطلب